måndag 11 mars 2013

Summering v 9 och 10

Usch, denna summering gör mig lite ångestfylld. Vår dotter Alde behövde nya vinterkläder då hon vuxit ur sina gamla så vi var nere i Gävle en dag och där svek min karaktär mig;(. Det var bokrea och vi älskar böcker!!!! Samt att det tagit slut på najtråd för mig så jag inte kan göra luffarslöjd för tillfället. 
Tänk vad snabbt det går att shoppa på sig saker som egentligen inte är livsnödvändiga!!! Ska dock försöka se det lite från den ljusa sidan att vi undvek att köpa en massa saker på Ikea som vi skulle ha gjort innan vår in/utlista. Får ta den ångest jag känner nu och se det som en lärdom att nästa gång ska jag ifrågasätta våra inköp ännu mer;)!!!
Så på utsidan av vår lista har jag skänkt 5 virkade alster till min kära väns auktion, 2 disktrasor och ett par stumpor har fått pensionera sig, 
vilket leder till -3.
Men sedan kom shoppingdjävulen;), så på insidan har vi 3 böcker, 2 blommor, en dramatenvagn (ja jag vet tantvarning men då kan jag ta bussen och handla trots att jag inte kan bära med min rygg;), najtråd, galvaniserad tråd, batterier, en målarbok till tjejerna och en värmeväst till min rygg och nacke (då min andra som är snart 10 år gammal nog snart säger adjö eftersom den blir skållhet och sedan lägger av).
Så detta leder till ahhhhhh
+8.
Nu får vi verkligen försöka balansera upp detta på något vis, för snart behöver Alde sommarkläder då hon vuxit som ogräs denna vinter. Kanske dags att säga adjö till lite gamla klänningar som jag drömmer om att komma i igen och sy om dem till henne istället;). Sedan skulle vår källare behöva en ordentlig utstädning så där går det nog sälja och skänka bort en del.
 Följetången fortsätter;).
Ha en underbar kväll!

Mitt senaste alster som jag gjorde av den sista najtråden jag hade hemma.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar