tisdag 26 mars 2013

Påskägg

Jag vet att jag inte summerat vår lista denna vecka men jag ska göra det snart. Tror jag drar mig lite då siffrorna ökar snarare än minskar. Har märkt att det är svårt då barnen växer ur sina kläder. Förhoppningsvis kan vi sälja lite på barnloppisen nästa månad. Behöver hitta något forum där man kan sälja lite av det man tillverkar. Får klura vidare på det. Så uppdatering av listan kommer någon gång de närmaste dagarna;).

Idag har jag njutit av min symaskin då den äntligen syr ok sömmar:). Då jag inte vill öka på vår inlista allt för mycket mer har jag försökt tillverka lite påskpresenter till tjejerna. Först gjorde jag lite tepåsar till tjejernas lekkök av överblivna små tygrester, dessa stoppade jag med lite olika doftande ingredienser, kanel, kaffe och kardemumma. Anledningen till att jag stoppade dem med något som doftar är att jag tycker om att alla sinnen är med i leken:).
Då dessa var klara så gjorde jag en varsin väska eftersom både Alde och Tuva alltid bär omkring på mer saker än de kan bära;), så små väskor kanske kan underlätta. Jag tycker alltid det är lika roligt att omvandla något vi redan har till något helt nytt:). Väskorna är gjorda av gamla gardiner som jag inte har någon användning för längre då jag bara har ett par och i vårt hus är det två fönster i varje rum. Nu orkar inte kroppen mera så nu säger jag god natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar