tisdag 28 maj 2013

Med ett åskmoln över huvudet;)

Vissa dagar vaknar jag liksom på fel sida. 
Idag har jag känt mig som en seriefigur som går omkring med ett åskmoln ovanför huvudet;).
Toleransen för smärtan lika med noll.
Förut hade nog detta förstört en hel dag men jag har lärt mig att tillåta mig själv att vara arg istället för att låtsas att jag inte är det. När jag låtsas att jag inte är det så hänger känslan kvar mycket längre. Så idag var jag ett argt litet bi hela förmiddagen sedan tog jag den ilskan med mig och hoppade på min underbara elcykel och trampade de en och en halv milen ner till sjukgymnasten i Alfta. På vägen blev jag arg på den irriterande blåsten som aldrig verkar ge med sig, det är tur att man har en elcykel för jag stannade nästan i nedförsbackarna då jag rullade eftersom vinden tog i så mycket. Besöket hos sjukgymnasten lugnade mitt humör något så jag bestämde mig för att cykla en lite längre väg hem nämligen över Långhed och Vinbär. Tänkte jag skulle vara smart och gena in vid Näsbyn för att ta den lite kortare grusvägen men det var inte så smart som jag trodde. För här hade någon ju kört ut en massa singel på vägen så det slirade och guppade som om man åkte på en tvättbräda full med såpa och då kom ju det lilla åskmolnet snabbt tillbaka igen;) men skam den som ger sig! Tog mig utan vurpor fram till Vinbärsvägen och började njuta av att cykla igen, min lilla gröna Ecoride tuffade på uppför den branta vinbärsbacken och ju längre upp jag kom desto mindre arg blev jag. Sedan susade jag ner för backarna och njöt av de underbara vyerna i Vängsbo. 
Hälsingland är så vackert!!!! 
Humöret började vända men en kort stubin har jag haft hela dagen;).
Hade jag dock gjort som jag brukade förut, att låtsas om att jag inte var arg, hade jag nog fortfarande varit arg;) istället för lite lätt irriterad. 
Värk kan vara krävande att leva med men det lär en mycket nytt om sig själv.
Jag är definitivt mycket bättre på att stanna upp och se det vackra runt omkring mig, försöka njuta av det man har och använda det som redskap för att vända något negativt till något positivt. 
När tjejerna satt ute i trädgården efter middagen och ritade och övade på att skriva passade jag på att ta en promenad runt i vår trädgård och titta vad vackert det är ute just här och just nu!!
Vad mycket vi har att vara tacksamma för och se fram emot!!
Nu när jag har fått vara arg ett tag ska jag försöka fokusera på detta vackra och ersätta ilskan med lycka och tacksamhet. Det är inte alltid jag lyckas men det är bara att fortsätta öva!!!
Njut nu av det ni har!!!!

En liten vacker smultronblomma 

Vår plocksallad har börjat komma upp

Krusbären börjar komma

Små vindruvsklasar  börjar smyga fram

En härlig familj som älskar att vara ute lika mycket som jag
Tjejernas egna jordgubbsplantor

Blå himmel, sol och vackra vackra äppelblommor kan det bli bättre

Jag älskar färgen på äppelblommorna

Först vackert mörkrosa och när de slår ut skirt ljusrosa och vita

Jag vet att maskrosor anses vara ogräs men de är också vackra

En liten jordgubbsplanta med vacker rosa blomma


Rabarber i solsken

Snart blommar även syrenen
Alde älskar fortfarande bokstäver och övar ofta på att skriva
Ett barns nyfikenhet och strävan efter att lära sig är alltid underbart att se





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar