fredag 17 maj 2013

Lådträdgården växer fram;).

På vår tomt är det rejält tung lerjord och ganska svårodlat så vi kör med pallkragar. Tänker att när de blir gamla och försvinner så är kanske jorden så pass bra att vi kör vanliga odlingsbäddar då.
För närvarande pågår lite utökning av pallkragar i trädgården så vi får plats med våra grönsaker.
Det tunga arbetet får min sambo göra så idag har han fått ett rejält träningspass;), själv har jag fixat med bevattningen. Jag vill kunna odla men min kropp kan inte bära vatten från vattentunnan så vi har investerat i en liten pump som kan suga upp regnvattnet och så har jag borrat hål i pallkragarna där jag kan dra igenom droppslangar. Går på mottot att värk inte ska stoppa mig utan jag behöver bara överlista den;)!
Tjejernas favorit för dagen var vår lilla ärt tippi, de har lekt där en hel del idag trots att den inte är så mysig ännu. Tror dock att det blir riktigt härligt då våra ärtor och bönor börjar växa och skapa väggar på "tältet"!
Hoppas att ni har kunnat njuta ute idag!!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar