torsdag 2 maj 2013

Summering

Jag har märkt att nu då vi ligger så mycket på minus på vår in/utlista är det mycket lätt att den här shoppingdemonen kommer tillbaka. Vi får verkligen påminna oss om att fortfarande tänka till innan vi handlar men gamla invanda beteenden är verkligen inte lätta att ändra, ibland kommer jag på mig själv först efter det att jag handlat något. Vad är det med shopping som kan vara så beroendeframkallande?!?! Jag måste erkänna att det är ganska intressant att bli medveten om sitt beteende även om man inte alltid är stolt över det, ser det som ett steg på min/vår resa att ställa om till ett mer hållbart levnadssätt.
Så på utsidan hade vi inget denna vecka men på insidan har vi en del.
En pyjamas och tre tröjor till tjejerna, en stämpel att märka tjejernas kläder med samt två lednattlampor.
Så summa summarum
-89.

Jag fick en förfrågan tidigare om de små minidrivhusen jag köpt och igår var jag in till Mobackes igen och passade på att ta ett kort av etiketten på ett av dem. De har en hemsida www.elho.com och på den finns det en shopfinder där man kan skriva in sitt postnummer så listar de försäljare i närområdet.


Nu ska jag göra det som är absolut svårast för mig, alltså ingenting och det är ååååhhhhhh så svårt. Jag vill så mycket men min kropp säger att det inte orkar någonting eftersom den rensade lite ogräs igår. Jag och min kropp är som sagt inte alltid på samma sida men vi försöker hitta en jämkning någonstans i mitten;), så idag ska jag försöka lyssna på den och vara stillsam. Jag kan alltid virka lite medans jag är stillsam;), min dotter har två idoler nu Hello Kitty har ju hängt med en tid men nu är det spindelmannen också så jag försöker göra en Hello Kitty i Spindelmannen kostym och det är lättare sagt än gjort utan mönster men skam den som ger sig;)!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar