fredag 30 september 2011

Blandade känslor.

Hösten är underbar och vi njuter verkligen av allt som vår härliga trädgård fortfarande har att erbjuda:) men efter hösten kommer onekligen vintern. Jag har alltid vart en riktig vintermänniska som älskar snön men i år gruvar jag mig en del för denna kyla och har gjort det nästan sedan slutet av sommaren. Varför fungerar människan så? Irriterande att man slösar energi på att gruva sig eller oroa sig för saker som man ändå inte kan påverka?!?!?!
Hur mycket jag än oroar mig så kommer det ändå att bli vinter även i år;). Äntligen har jag börjat med mina mindfulnessövningar och bara efter en vecka börjar jag nästan se fram emot vintern igen. När jag börjar lyssna på vad min kropp säger så ser den fram emot den vila som vintern ofta ger. Den ger oss tid att njuta inomhus utan att känna att man borde vara utomhus och njuta av sommaren, för sommaren är kort så passa på att njuta så du inte missar den ;). Så nu börjar en handarbetarperiod för mig och det är ett underbart sätt att tanka energi på.
Så med det sagt i kväll så ska jag åter försöka tyda mitt första stickmönster till ett klädesplagg och i morgon ska jag gå ut och njuta av det underbara väder som jag har beställt;).
Ha en underbar kväll!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar