fredag 8 april 2011

Fasar nu ut all tvål ;)

Jag är fortfarande helt kär i min nya kroppsskrubb. Idag då jag hade bråttom i duschen och inte hade tid att skrubba mig utan använde min vanliga duschtvål kände jag mig verkligen inte ren. Stod där och såg mig om på alla flaskor vi har där i duschen och beslutade mig för att nu ska de fasas bort och ersättas med naturliga ingredienser från mitt skafferi. Tänker dock ta det lite lugnt och ta bort en sak i taget men jag känner att jag är en bit på vägen.

Ansiktstvålen ersatt med en underbar skrubb bestående av mandel och saffran. Denna torra skrubb förvarar jag i en tät burk och blandar ut den med honung då det är dags att tvätta mig. Lite svårt att inte slicka sig om läpparna då man tvättar sig;).

Ansiktskrämen utbytt mot en blandning av mandelolja och sesamolja, båda självklart ekologiska. I oljan droppar man olika eteriska oljor och där har jag inte träffat rätt för min hudtyp ännu. Har testat apelsin men för min torra hud var det inte det bästa. Så i morgon är det dags att bege sig till hälsokost butiken och botanisera i nya eteriska oljor för att hitta en bra kombination till min hud. Lovar att komma med uppdateringar då jag provar mig fram.

Duschtvålen är utbytt mot den fantastiska kaffe och kakaoskrubben. Mmmm....I so love it!!!!

Nästa projekt att ta mig an är att göra en fet handkräm som ska hjälpa min sambo med hans självsprickor.
Behöver dock införskaffa mig en ny koktermometer då vår gamla har gått hädan.

Nu är det dags att vattna alla våra blommor och frön vi sått så att man kommer till sängs någon gång. Våra två små döttrar förstår fortfarande inte att man ska sova på morgonen;). Sedan är vi äntligen friska och det betyder äntligen babysim :)!!!!!

Så ha nu en underbar helg alla kära!!!

Whether we are rich or poor, educated or uneducated,
 whatever our nationality, color, social status, or ideology may be,
 the purpose of our life is to be happy.
Dalai Lama

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar