onsdag 3 april 2013

Mer elcykel :).

Jag måste prata lite mer om min elcykel. De senaste 6 dagarna har jag varit ute och cyklat 5 dagar och sammanlagt 7 mil. Det går verkligen inte att beskriva känslan av lycka att kunna cykla igen :)!!!!!!!!Tre av dessa gånger var för att åka in och handla eller lämna tillbaka böckerna på biblioteket. I vanliga fall skulle vi ha tagit bilen men nu då jag kan cykla igen valde vi bort den, så det är tre mil som vi inte använde fossilt bränsle:)! Ok nu är det inte för att dra ned på vårt användande av fossilt bränsle som vi köpte cykeln men jag tycker det är ett mycket trevligt plus i kanten!!!!! Idag cyklade jag från Ovanåker till Alfta för att träffa min sjukgymnast och när jag var klar hämtade jag en av tjejerna på förskolan och vi cyklade hem. Jag måste dock säga att jag önskar verkligen att vi hade en cykelbanan mellan Alfta och Edsbyn för 301:an är inte rolig att cykla på!!!!! Måste fundera hur vi ska kunna få till det. Är det fler som känner att det saknas?
Ha en skön kväll!

2 kommentarer:

  1. Ja, det saknas absolut! Men ska du till Edsbyn från Ovanåker kan du ju ta gamla landsvägen, kanske lite sörjigt just nu men annars väldigt vackert :)

    SvaraRadera
  2. Ja mellan Edsbyn och Ovanåker finns det fler valmöjligheter för mig men gamla landsvägen är absolut den vackraste :)!!!!

    SvaraRadera