måndag 22 april 2013

En mycket försenad summering ;)

Nu var det verkligen länge sedan jag summerade vår in/utlista och jag kan lova att det har hänt en del;), på båda sidor tyvärr.
Ok sist låg vi på +14 och efter det har vi handlat en hel del.
På insidan 2 ljuslyktor, 2 pysselböcker, 3 strumpor, 1 tackräcke, 1 slow cooker, 12 st sommarkläder och skor till Alde (alla på second hand), 5 st hårspännen, 2 ritböcker, 1 förpackning pennor, 1 mössa, 1 ryggsäck, 4 smörknivar, 4 ekologiska tvättlappar, 1 ångmopp,vilket leder till
+54
Det ökar verkligen lätt då man är 4 personer i ett hushåll fast vi försöker tänka efter och hjälpa barnen att tänka innan de väljer vad de vill handla för pengar de har i spargrisen.
Som tur är har vi massor på utsidan också:) 
3 par strumpor och 1 tröja har gjort sitt, 1 ängel har jag gjort och skickat till min moster och morbror som kunde behöva lite uppmuntran, 1 kopp, 1 glas och 1 toalettborste har vi råkat haft sönder, sedan har vi sålt 142 st kläder, skor och leksaker på loppis.
Så summa sumarum hamnar vi på 
-96.
Det känns verkligen så skönt att rensa i saker vi inte längre behöver och att de kommer till användning hos någon annan är så mycket bättre än att de ska ligga här i lådor!!!! Vi har fortfarande en hel del barnkläder kvar men en del av dem ska jag spara så Alde och Tuva kan få dem om de vill när de själva får barn. De jag inte tänker spara tror jag att jag ska sy två lapptäcken av så att tjejerna kan få även dem då de blir äldre. 
Nej nu ska jag gå ut i solen och läsa ut boken som ska vara tillbaka på biblioteket idag.
Visst är bibliotek ett underbart påhitt!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar