måndag 4 februari 2013

Nya krukor


Jag måste säga att det här med in- och utlista är något som gör att jag får en anledning att bejaka min kreativa sida :). Vi har precis sått lite kryddor och istället för att införskaffa oss nya blomkrukor så tog vi några av små yoghurthinkar som vi har MASSOR av.



 Nackdelen med dem är att jag tycker att de ser lite allmänt tråkiga ut, så det måsta jag göra någonting åt, samtidigt som jag ville märka upp dem så att jag vet vad det är vi planterat. För är man som mig kommer man inte ihåg det efter ett par dagar;). Så jag rotade runt bland mina resttyger och hittade lite tyg som passade. 

Jag letade jag upp en font på datorn som jag gillade, skrev ut de orden jag behövde och sedan var det ett ganska pilligt jobb att skära ut bokstäverna i overheadpappret med min skalpell för att göra schablonen men skam den som ger sig:)!

                   

Och SIMSALLABIM efter några sömmar på symaskinen så har vi några ganska härliga krukor till planteringarna om jag får säga det själv;) och det får jag för det är bara jag här hihihi.......
Flaskorna i krukorna har vi för att göra krukorna till ett litet miniväxthus.

                             





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar