torsdag 28 februari 2013

Lite orkeslös.


Då man lever med en kronisk smärta är det lite svårt att få energin att räcka till och så har det varit för mig denna senaste tiden och speciellt den sista veckan med en migrän som inte vill ge med sig. Jag har dock äntligen kommit till en insikt denna vecka som jag hoppas kunna bevara. Istället för att vara arg, besviken och rädd för att vad smärtan kan innebära har jag bestämt mig för att det finns en anledning till att jag har den och att mitt liv på det ena eller det andra sättet kommer att bli bättre i slut ändan på grund av den. Jag ska försöka se den som en chans att verkligen lära känna mig själv och vad jag mår bra av. Det här kommer bli lättare sagt än gjort men om jag håller i yogan som hjälpt mig komma till denna insikt så kommer jag lyckas:)!!!! Självklart kommer jag att ha dagar och perioder igen då jag kommer att vara arg och ledsen men det är också viktigt att tillåta sig själv att känna istället för som jag gjort i hela mitt liv försökt glömma istället och låtsas att man mår bra. Så nu är det snart dags för dagens yoga och kroppen längtar:). Trots min låga energinivå har jag dock handarbetat en del, är liksom mitt sätt att fylla på energidepåerna;). Jag har äntligen kommit till skott att sy ett fodral till alla mina stickor som jag samlat på mig och ärvt av farmor. Sååå skönt att ha de alla samlade och sorterade:)!!! Fattas dock ett antal storlekar så jag får önska mig det då jag fyller år. 


Så är det dags att summera förra veckans in-/utlista. 
På minussidan har vi sålt ett bord, lampan på baksidan av huset gick sönder samt ett par underkläder har gjort sitt. Så då är vi nere på +/- 0. 
Sedan har vi inhandlat en del förra veckan med en ny lampa till baksidan, garn (2), en glasskärare samt en elcykel till mig. 
Så summa sumarum så ligger vi nu på
 +5. 
Känns lite jobbigt faktiskt då man ökar på plus sidan men vi fortsätter att försöka vårt bästa:). 
Elcykeln är jag dock sååååå glad för eftersom nu kan jag ut och cykla igen så fort snön försvinner. Kunde nästan inte cykla alls förra sommaren då mina muskler inte klarade påfrestningen, så detta ser vi som en investering i min hälsa som förhoppningsvis kommer det leda till att jag kan cykla utan elhjälp i framtiden. Samt att vi spar in några mil på vår bil för nu finns det ingen anledning att ta bilen de 5 km in till affären under den snöfria delen av året.
Ha en skön eftermiddag!!!

2 kommentarer:

  1. Vilka storlekar saknar du? Jag har dubbelt av en del :)

    SvaraRadera
  2. Har inte riktigt greppat att man kan kommentera här ;). Ska kolla vilka storlekar, tror mest det är stora storlekar jag saknar typ 9, 10. Jag kommer dock ihåg att jag har 6 par 3,5 så behöver du några sådana så finns det här :)

    SvaraRadera