onsdag 13 februari 2013

Lite förkänningar av vårkänslor.

Okej jag vet att det snöar en hel del ute just nu men jag börjar ändå få lite vårkänslor. Det är så underbart att ljuset börjar återvända igen och att våra fröer har börjat växa:)!!!!! 

 För lite mer än ett par veckor sedan satte vi de första fröna för året, timjan började komma upp efter mindre än en vecka men jag var bombsäker på att vi hade misslyckats med de andra. Testade att så i toarullar i år men har märkt att de suger åt sig så mycket vatten att det är svårt att veta om jorden är fuktig där inuti. Så jag hade gett upp dessa frön men har bara inte haft ork att städa undan dem och börja om på ny kula, vilket visade sig vara tur;)! För igår då jag skulle ta itu med saken så hittar jag fem små plantor som hade tittat upp, en chili, en paprika och tre auberginer. Yeah, det är alltid lika roligt att se att saker växer. Jag blir liksom som ett litet barn, känns nästan som magi att dessa små frön helt magiskt omvandlas till små plantor;).


Okej, dags att summera förra veckans in- och utlista. Jag fick pensionera ett par älskade tofflor -1 och jag inhandlade en kalender så att jag kan komma ihåg vad jag ska göra;) +1, vilket innebär att vi fortfarande ligger på +2.

Kalendern jag köpte är den bästa jag haft hittills, jag gjorde den på photobox på nätet. Så vad är det som gör den så bra, kanske ni undrar? Jo på varje uppslag är det en en vecka precis som jag vill ha det och en bild som man själv valt. I min kalender är det mest bilder på min älskade familj, så om man sitter på ett långtråkigt möte eller något kan jag tanka lite energi genom att snegla på min kalender;). 
                  
Ha nu en underbar dag!!! Själv ska jag försöka sy ett par byxor till Alde.                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar