söndag 17 februari 2013

Fettisdagen


Förra veckan var det ju Fettisdagen och för er som inte bor här i Alfta området kan jag berätta att här klär vi ut oss till fettisdagsgubbar (eller vad man vill) istället för att gå påskkärringar som många gör på andra ställen. Våra tjejer hade bestämt sig för att vara superhjälte prinsessor och det var tur för mig eftersom jag redan sytt mantlar och kronor till dem i somras men vi hade bara en princesskjol (med andra ord en tyllkjol;)). Så det var bara att klura lite på hur jag skulle få ihop en till utan att behöva sätta mig i skuld på vår in- och utlista. 
 Jag hittade en gammal  trasig sänghimmel och det var perfekt! Sedan hade jag lite tunt tyg kvar från Ikea så jag varvade de två tygerna i olika lager. Jag hade dock ingen muddväv i passande färg hemma så jag tog ett redan sönderklippt lakan och använde resårtråd för att sy lite smockeffekt på det, går utmärkt att använda istället för mudd:) och simsallabim så har vi en lite princesskjol. Inte världens snyggaste men den fyller sin funktion och jag behövde inte handla någonting:)!!!!                              








Sedan är det väl också dags att summera denna veckas lista. Tyvärr har vi inget på utsidan denna vecka och vi har handlat skidvalla till Aldes skidor så nu ligger vi sammanlagt på +3.
Ha en skön söndagkväll!!!!

2 kommentarer:

  1. +3, precis som jag. Men jag är inte lika ambitiös som du, jag räknar bara mina egna inköp - inte hela familjens. Ska fundera lite på det...

    SvaraRadera
  2. Jag gör undantag för odlingsinköp och husreparations så vi gör ju alla olika, bara att vi gör är väl bra:)!!!!

    SvaraRadera