tisdag 12 april 2011

Omställning-hur ska jag börja?

Senaste tiden är det många tankar som har snurrat i min hjärna och ett nytt intresse har verkligen börjat spira. Så nu ska jag bara komma underfund med hur man ska komma igång och förverkliga denna lilla dröm om att bli så gott som självförsörjande på grönsaker. Det är mycket ny kunskap som ska in i hjärnan, allt från hur bereder man jorden, odlar och sedan till det kritiska hur tar man om hand om och förvarar det så att det håller över vintern? 

Igår kväll var jag på starten av en ny studiecirkel om omställning hemma hos Michael i Fjäle och där var vi tolv engagerade individer som utbytte lite kunskap, ska bli spännande och se vart det leder. Jag personligen  känner att detta går hand i hand med att vi kanske behöver bli lite mindre individualister och börja leva lite mer som vi gjorde förr. Genom att utbyta tjänster och hjälpa varandra kan vi få så många förtjänster, den kanske viktigaste är den sociala biten. Vi mår så bra av att känna att vi har kunnat hjälpa och göra en annan människa glad. Jag vill verkligen att mina barn ska växa upp i ett samhälle där vi tänker på varandra och inte bara ser om vårt eget hus.

 Ett ordspråk som jag använder flitigt och som summerar mina tankar ganska bra är:
What goes around comes around!!!

Så med detta lämnar jag er just nu för att åka in på lite mer rehabiliterings föreläsningar. Idag står KBT på schemat och det gillar jag skarpt. Svårt att ändra sina invanda rutiner och beteenden men om man verkligen vill så måste det gå:).
 Vi har bara ett liv så varför inte göra det bästa av det?!?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar