fredag 25 mars 2011

Vart tar tiden vägen?

Ja då är det äntligen snart vår och det värker i hela kroppen av längtan efter att få promenera ut på gräsmattan barfota och känna det mjuka gräset under fötterna. 

I sommar blir det fullt upp för hela familjen då vårt hus äntligen ska få ett litet ansiktslyft på utsidan med ny färg och bort ska alla krusiduller:). Sedan är det bara att måla och kitta om alla fönster också, så sysslolös kommer vi verkligen inte vara ;).

Hoppas dock att jag lyckas få lite energi över för att lite smått börja med min nya passion av att försöka göra en liten omställning till självhushåll. Har noll erfarenhet av odling och förvaring av grödor men det är väl aldrig för sent att lära sig någonting nytt. Jag har lyckats övertala en vän att hänga med på en kurs på ABF i Bollnäs i ämnet och där har jag träffat inspirerande och fascinerande människor.
På min önskelista står för tillfället en konserveringsgryta med tillhörande glasburkar och sedan skulle jag verkligen vilja skaffa mig en hönstraktor.  
Små steg i taget är nog rätt väg men om några år hoppas jag vara en bit på väg!!!
Om någon är intresserad så är http://alternativ.nu en superbra hemsida att förkovra sig på.
Eller en sida med mer lokalförankring http://vaxhuset.se.

Ha nu en skön fredag alla där ute, nu ska jag återgå till att söka mer information om att skapa med skräp. Ännu en dröm jag har att kunna skapa en liten ateljé där barn kan få komma och skapa underbara saker av sådant vi klassar som skräp.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar